Felanmälan till HSB

HSB har hand om både vår tekniska förvaltning. Du kan vända dig till deras servicecenter för frågor kring ärenden gällande föreningens fastigheter och mark.

Telefon Servicecenter: 010-44211 00 

Telefontid: vardagar mellan klockan 07.00-17.30
Du kan även göra en anmälan på: www.hsb.se/stockholm

Lämna info: Bostadsrättsförening, Namn, Adress, Lägenhetsnummer, ärende och kontaktuppgifter (Lgh-nummer står angett ovanför din lägenhetsdörr)

Felanmälan
Du som medlem i bostadsföreningen debiteras för sådana ärenden som är självförvållande/handhavandefel eller inte omfattas av vårt avtal eller garanti.

 Teknisk förvaltning och fastighetsskötsel

HSB se ovan

 Ekonomisk förvaltning

SBC har hand om vår ekonomiska förvaltning. De ska kontaktas i frågor kring fakturor, överlåtelser m.m.

E-post: kundtjanst@sbc.se
Tel: 0771-722 722

 Garantiåtgärder

Om något i lägenheten med garanti går sönder (vitvaror, köksluckor m.m.) så ska ni kontakta Ikano Eftermarknad. Cc:a styrelsen i mailkonversationen (dvs skicka en kopia) så vet vi vilka åtgärder som sker i föreningen.

E-post: eftermarknad@ikano.se

 Jour

08-695 00 00

Kontaktas vid akuta fel som inte kan vänta efter kontorstid (klockan 07.00–17.30). 

 Bredband-Telefoni-Tv

Kontakta din leverantör för bredband, telefoni eller Tv.

 Skadedjur

Vid problem med skadedjur, kontakta Anticimex på telefonnummer 075 - 245 10 00. Uppge vilken förening ni ringer ifrån och att fastigheten är försäkrad genom Gjensidige. Vid större saneringar som inte ingår i försäkringen ska ni kontakt med styrelsen.